In the United States

Teljesnek szánt élménybeszámoló és emlékirat egy 20 éves magyar fiú amerikában tölött éveiről... vagy inkább annak tükrében.

Friss topikok

  • SyRy.the.One: Ó és füstös képekhez ötlet (nemrég készültek) : fc03.deviantart.net/fs70/i/2010/099/2/3/Smoking_by... (2010.04.10. 10:25) Boston
  • Clarissa Dalloway: HANUKA matata!:) és tezzik. ezt meg most neked küldöm,mert kurvavicces,és haszontalan,viszont te r... (2009.12.15. 15:57) este
  • Novan: bocsánat de ez mindennek a teteje, ez a weboldal a pályafutásom végét jelenti, ennél több nem kell... (2009.12.01. 03:03) Pentek
  • Novan: Szia. Örülök hogy írtál mert sokszor nézem a blogot és már rég nem írtál semmit. Gondoltam írok he... (2009.11.27. 09:57) Kepek
  • Szafy42: www.rtlklub.hu/cikk/283622 Hamár az RTL-nél tartunk. Nézegesd. ;) (2009.11.25. 17:37) Szombat este

Linkblog

HTML

Kedd

2009.10.07. 07:33 | davidmohai | 1 komment

Lehetetlen összehozni a jó előadót a szakmailag jó és elérhető tanárral. Gondolom, legalább is, a szakmai tudása miatt tanít valaki olyan helyen, mint a Berklee. De, hogy ez egyetemes törvény-e, vagy én vagyok szerencsétlen, esetleg túlmagyarázom a dolgot, azt írja meg valaki...
Ezek jártak a fejemben a mai IMT (intrud. music. tech.) órámon, ahol elvileg ezen nem kéne fennakadni, bár jobb mégis azért reménykedve menni órára és azt gondolni, najó, most figyelni fogok. De nem megy. Előre tudom, hogy úgyis elmegyek a tutorhoz, mert egyetlen folyamat darabkát se fogok tudni eltenni az óráról.
De sajnos ez ment tovább, a Rythm Section Ensemble (ami zenekari gyak) kb 30 dobot, basszust, bill-t és gitárt bűvölő emberek együttes oktatása, ami egyik héten zenekarokra felosztva működik, másik héten egy terembe bezárva a 4 tanár segítségével a következő heti gyakorlandó számok bemutatásával foglalkozik. Ennek az órának a második felében (amikor is hangszerenként különvonulunk egy terembe és úgy beszélgetünk) említett meg a dobtanár, Mark Kohler egy Californiai session perkást aki azon túl, ahogy játszik arról ismeretes, hogy nagyon karakteres, szókimondó és valószínű nem felejted el, ha találkozol vele. Hallgatva ezt egy olyan session után, ahol dal-elemzés bőrébe bújtatják, hogy hogy kell úgy érezned magad, mintha terápián lennél, ahol a létező összes dolog, ami elhangzik, felmerül, megcsillan az csodálatos, hihetetlen és elképesztő, ahol annak, hogy egyetemre felvett zenészek bármilyen szinten meg tudnak szólaltatni kotta és 2-szeri hallás után egy számot az értéke felülmúlhatatlan és önmagában zseniális, nagyon szarul éreztem magam. És ráadásul a diákok többsége megilletődve azáltal, hogy faszomtudja, "blues", meg "ezek 40 éve zenélnek" magukra erőltetik hogy márpedig nekik ez most geciérdekes.
És túlzok, mert, bár tényleg természetellenes boldogság tölti el Danny Morrist egy szép légyfing hallatán, ha felteszed a saját kérdésed, a válaszból tanulhatsz. És azt is be kell vallanom, hogy mikor Mark az óra második felében arról beszélt, hogy hogy működik az endorserré válás, milyen kapcsolatot érdemes kialakítani egy céggel, illetve, hogy kell azt a milyen kapcsolatot kiépíteni, az nagyon tanulságos volt. Teljesen, ugrásszerűen elváltozott karrier és hozzáállás felfogás különbség van az otthoni meg az itteni világ között. Vagy inkább körülmény különbség. Vagy mindkettő... Sokkal elérhetőbb minden és tudom, hogy ez nem újdonság, de ebből az aspektusból most látom először.

Pont ezelőtt az óra előtt ültem be Jack DeJohnette master class-ára, mégha csak 45 percre tudtam is. A két héttel ezelőtti Steve Smith-hez képest talán ő még egy lépéssel top, nem listázom nagoyn, de Miles David, Herbie Hankock, szerintem ennyi elég is..
Az előadást nézve jöttem rá, hogy meg kell fejtenem, miért merül el a freejazzben szinte az összes világot megjárt nem énekes zenész. Biztos énekesek is vannak ilyenek, de velük még nem nagyon találkoztam. És ha még el is merül, miért gondolja azt, hogy feltétlen ezen keresztül lehet a legnagyobb tudást átadni a diáknak. Sok előadást kell megnézni, aztán majd rájövök valamire...

Ejj, most ugrálnak szét a fejemben a bekezdések, pedig napközben eléggé össze volt szedve a mondandóm..
Vettem monitor, meg lencse törlő kendőt, meg lencsesepkát és fotóztam is párat, de ezek annyira nem érdekesek.

Továbbra is azon jár az agyam, hogy mi kell ahhoz, hogy átlagban több jó előadó legyen egy iskolában mint rossz, és, hogy a kollégák tudják és lássák egy tanáron, hogy ez most kb annyira képes figyelmet lekötni, mint budapest tv és mondják is meg neki.

Ja, igen, írtam egy kis 3 jelenetes forgatókönyvet, ha szerzek aksit a kamerámba, akkor leforgatom, vicces lesz. Van benne csók, meg csoki és röhögnek egy asztalnál. Meg nézés és abból sok...

Több dolog nem jut az eszembe. Kaptam vissza teszteket, B-k lettek, ami annyira nem jó, holnap kapok egy újat, azt sztem elég jól megírtam.
Továbbra is gyűröm a perkázást, és ma másfél órán át kivertem magamból a mindent és kurvajól esett.
Nem tudom, írtam-e, de válaszként arra, hogy van-e lehetőségem krediten kívül órát látogatni a válasz az "Absolutely not.." volt. Emailben. Jó, nem csak ennyi, de ez vezette az egészet. Benne volt még, hogy frashman létemre rengeteg időm lesz még körbejárni az órákat később. Valami visszafog, hogy írjam vissza: "ok, de akkor biztosíts annyi ösztöndíjat, hogy vissza tudjak jönni....". Az asszistens nő állítása szerint ez leginkább tanár függő, ő sok diákról tud, akik csak látogatnak. Iguie pl megengedi. Remélem nem lesz baja belőle.

Nézzétek meg a The Tenant című polanksi filmet és mondjátok meg a véleményt.

 

csók
 

A bejegyzés trackback címe:

https://modawe.blog.hu/api/trackback/id/tr371433296

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Novan 2009.10.07. 21:52:08

Szervusz Dávid! Rájöttem, nagyon jó, hogy írod ezt a blogot mert nekem nagyon érdekes és eléggé elgondolkodtat amiket írsz az ottani légkörről. Mer jó hogy youtube-on vannak videók meg ilyesmi de ez szerintem a majdnem legközvetlenebb átadása az egésznek. Nem nézem meg azt a polanksi filmet mert nem érdekel. Majd én is mondom egyszer hogy mivan velem amikor lesz valami említésre méltóbb, max most annyi van végülis ez nagyon jónak számít hogy havi rendszerességgel játszunk az old man's pubban ami az egyik legnépszerűbb klubb budapesten. na ennyi majd még csekkolok, további jó tapasztalatgyűjtést
süti beállítások módosítása